Muzica – arta nepatrunsa

Muzica este una dintre cele mai frumoase arte practicate de om si de natura. Multa lume spune ca a ales un anumit gen de muzica pentru ca ii place, pentru ca suna bine. Dar un alt adevar este ca muzica te face sa te simti intr-un anumit fel. Te face sa te simti bine sau rau, iubit sau distrus, important sau josnic…. Cu toate acestea, oricat ar fi de greu de crezut, nu tuturor le place muzica. Da, asa e. Eu personal am intalnit persoane carora nu le place sa asculte muzica. Suna trist, stiu.
O intamplare interesanta si motivul pentru care vorbesc astazi despre muzica este tocmai nemultumirea mea cu privire la modul in care este tratata muzica si in special cei care canta (,,cantaretii”).

Devin extrem de frustrata cand aud vocile angleice de sopran ale colegelor mele, care pot urca o nota mai mult decat pot eu sa o cobor. Ma simt de multe ori in plus cand trebuie sa cant cu ele, dar vocea mea e atat de diferita… Cand sunt intrebata daca sunt altista, ma gandesc ca asta e putin spus…pacat ca nu exista bass pentru fete. Ma simt mult mai in siguranta – vocal – cand pot canta impreuna cu baietii, sau cel putin intr-un grup mai mare unde sa nu mi se auda vocea suava prea tare.

Sunt multumita cu ce mi-a fost dat, dar asta nu inseamna ca nu am niciodata probleme de gandire si gelozii mai mult sau mai putin ascunse.

De asemenea, tot aud oameni care spun ca au voce, pentru ca pot vorbi. Oameni buni, vocea e pentru cantat, glasul in schimb este pentru vorbit. Toata lumea are glas. Sau, cel putin in afara de cei care nu pot vorbi deloc… In schimb vocea e cu totul altceva. Vocea e fie un dar de la Cel de sus, fie o dorinta pe care vrei sa o cultivi. Oricum ar fi, eu stiu ca nu am acest dar. Dar e in regula. Talentele nu se mostenesc si nici nu se castiga. Ele se cultiva in timp.

In concluzie, cu toate vocile angelice din jur, cand simt ca timbrul meu vocal este total diferit si mult mai jos, incerc sa imi reamintesc ca nu trebuie neaparat sa ma simt prost, chiar daca e uneori greu sa ma controlez. Doar ca muzica va ramane pentru mine o arta nepatrunsa, desi iubesc sa o ascult, dar de cantat…e altceva. Ii multumesc Domnului ca am macar un glas cu care pot sa inspir si sa incurajez oameni!

2 thoughts on “Muzica – arta nepatrunsa

Leave a Reply

